Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Szlak Orlich Gniazd, zabytki, „Niebieskie Źródła”, spływ kajakowy …, to wszystko sprawia, że gmina przyciąga stale wielu turystów.

Miasto i Gmina Przyrów
Energia i natura

Aktualności

Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii KAS

Filtrowanie aktualności

data od

data do

Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii KAS

Od 1 października 2024 roku pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą udzielać informacji z wykorzystaniem jednego numeru telefonu do wszystkich urzędów skarbowych w kraju. Tak jak dotychczas, dzwoniący uzyskają ogólną informację podatkową i celną.

Nowością jest możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.

Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii.

W ramach infolinii KAS w całej Polsce będzie obowiązywał jeden numer telefonu do wszystkich urzędów skarbowych (bez celno-skarbowych i wyspecjalizowanych):

  • 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych),
  • +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy),
  • 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych).

Możliwości nowej infolinii

Klient będzie mógł połączyć się z pracownikiem urzędu skarbowego lub pracownikiem Krajowej Informacji Skarbowej. Podczas rozmowy Klient uzyska ogólną informację podatkową i celną, ale również, co stanowi nowość w usłudze, uzyska informację w swojej indywidualnej sprawie, po uwierzytelnieniu bezpiecznym telePINem.

TelePIN nadawany jest samodzielnie przez klienta po zalogowaniu do e-Urzędu Skarbowego.

Pełnomocnik (PPO-1) oraz osoby upoważnione do konta organizacji UKO chcący uzyskać szczegółowe informacje, uwierzytelniają się najpierw swoim telePINem osobistym, a następnie podają dane swego mocodawcy (NIP/PESEL).

W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.

Jak to będzie działało w praktyce pokazują poniższe schematy.

Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie

  1. klient indywidualny dzwoni na infolinię KAS,
  2. klient indywidualny podaje kod telePIN oraz identyfikator: PESEL lub NIP,
  3. następuje połączenie z konsultantem.

Infografika pt. Proces uwierzytelnienia - klient indywidualny. Opis alternatywny  zamieszczono powyżej w punktach od 1 do 3.

Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w sprawie mocodawcy (PPO) lub organizacji (UKO)

  1. osoba reprezentująca dzwoni na infolinię KAS,
  2. podaje swój indywidualny kod telePIN oraz identyfikator: PESEL lub NIP,
  3. infolinia pyta czy klient chce rozmawiać w swojej sprawie czy w sprawie mocodawcy,
  4. jeśli w sprawie mocodawcy lub jako UKO organizacji - klient indywidualny podaje identyfikator mocodawcy lub organizacji,
  5. następuje połączenie z konsultantem.

Infografika pt. Proces uwierzytelnienia - osoba reprezentująca. Opis alternatywny  zamieszczono powyżej w punktach od 1 do 5.

07

PAŹ

2024

203

razy

czytano

136/655

przyrow.pl

Czy wiesz, że...

Galeria zdjęć

: Rynek w Przyrowie (Fot. M. Skabek)

Rynek w Przyrowie (Fot. M. Skabek)

: Teren rekreacyjny w Przyrowie (Fot. D. Kyć)

Teren rekreacyjny w Przyrowie (Fot. D. Kyć)

: Film promujący Gminę Przyrów

Film promujący Gminę Przyrów

: Zespół Szkół w Przyrowie

Zespół Szkół w Przyrowie

: Kościół Świętego Mikołaja w Przyrowie

Kościół Świętego Mikołaja w Przyrowie

: Park krajobrazowy Stawki (Fot. M. Skabek)

Park krajobrazowy Stawki (Fot. M. Skabek)

Przewiń stronę na samą górę.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

:

Uruchom

Wstrzymaj

Przewiń animację o jedno pole w lewo.

Przewiń animację o jedno pole w prawo.

Formularz kontaktowy

Zgłoś usterkę

Ukryj moduł.